*Naps*, ja keppi oli mun kädessä.. siitä se lähti. Ja nyt se dami sitten palautuu mulle, käteen asti!!

Eli olin eilen koirien kanssa pihalla, ja päätin pitkästä aikaa heitellä niille vähän keppejä. Hilla tapansa mukaan juoksi täyttä päätä kepin luo, sieppasi sen suuhunsa ja juoksi piiloon keppi suussaan. Kun heitin uutta keppiä, jäi Hillan vanha kepukka niille sijoilleen ja Hilla tuli innokkaasti mun luokse. Se ampaisi täyttä päätä uuden kepin perään ja taas juostiin vähän matkaa ja alettiin nakertaa keppejä. Bellaa tyytyi silppomaan yhtä ja samaa keppiä, uusista pahemmin välittämättä. Olin siis heitellyt keppejä jo hyvän tovin, kunnes Hillan päässä "napsahti" ja se oli pudottaa multa silmät päästä...... Sillä yhtäkkiä se juoksi kepin perään, otti suuhun ja juoksi suoraa päätä M U N luokse! Siis keppi suussaan mun luokse.. suurin aarre hetkeen.. ja se toi sen mulle!!!! Siitähän tietysti seurasi suuri kehumis määrä ja keppi leikki, eli vedettiin keppiä "kilpaa".. Wauuu... Tää oli kuitenkin ensimmäinen kerta kun Hilla oikeesti "nouti" jotain mikä sille heitettiin.. :)
No ei kun uudestaan kokeilemaan, josko toi olis ollut vaan joku hetken päähän pistos.. Mutta ei, kyllä se keppi paulautui toisen, kolmannen, neljännen.. jne.. kerran jälkeenkin!! Jeesss

Päätin sitten kokeilla samaa damilla. Pakko myöntää, että vähän jännitti. Sillä dami on yleensä Hillalle niin suuri aarre. Heitin damin ja Hilla ampaisi juoksuun. Se noukkasi damin suuhunsa ja juoksi empimättä mun luokse. Leikitin Hillaa vähän damilla. Päätin toistaa ja teimmekin sitten muutaman toiston. Joka kerta se dami palautui mulle käteen asti, vaikka välillä matkalla pitikin tehdä muutama mutkakin ;)

Tänään kokeiltiin samaa, damilla jälleen. Ja kyllähän se dami aina palautuu takaisin mulle. Ja niin, Hilla on siis koko ajan ollut ihan vapaana!!!!!!! En voi kun ihmetellä..

Kysymys kuuluukin:
Kuka on käynyt kouluttamassa mun koiraa multa salaa??? ;)

Myös Bella pääsi taas nouto tehtäviin. Heitin damia pusikkoihin ja välillä helpommille alueille kuten hiekalle. Aina se dami palautui hyvällä nouto-otteella mun käteeni.

Kyllä nyt saa olla ylpeä näistä N O U T A J I S T A .... :)